Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem potkal strom aneb poděkujte a klidně odejděte.

Občas se stane, že jste životem přinuceni využít služeb, o kterých jste ráno věděli jenom to, že existují. Sedím a čekám až na mě přijde řada. Konečně jsou tady. Změřit tlak.  Něco je špatně, takže  ještě jednou.  I druhé měření  bylo asi překvapením a tak v rámci nastavených stadardů volá sestra  přítele na telefonu.

Výraz v její tváři mě nemůže uklidnit  a tak začínám přemýšlet, komu přenechám těch  pár krámů co jsem za svůj život nashromáždil. Pět minut něco řeší, aby její kolega nakonec vytáhnul z batohu kapačku. Telefonní kámoš nejspíš prohodil něco ve stylu, dejte mu infuzi, protože  kdyby Vám tam exnul, tak ať to alespoň vypadá, že jste ho nedali bez boje. Běží s ní ke mně a já v rámci vrozeného odporu a momentálního stavu odmítám a snažím se dopátrat o co  jde. Prohrávám.  Nevím jak to dokázala, ale najednou mi hadičky trčí z ruky. „Zafixujeme ho a rychle do nemocnice“!  Trvalo docela dlouho, než pochopili, že s těma dvěma zavřenýma přezkama to prostě nepůjde a že nemožnost sundat lyžařskou obuv, nemá nic společného  se silou, kterou k tomu používají. Situaci zachraňuje pracovník horské služby, který se na to už asi nemohl dívat a tak, ač nerad, prozrazuje  to velké tajemství.  Hotovo!!  Moje noha i ruka jsou pevně fixovány.

Ležím a pozoruji strop sanitního vozu.  Sestra  pořád někomu telefonuje.  Nejspíš má rodinnou krizi a potřebuje jí  nutně vyřešit. Zpozorní jenom když vyndám svůj telefon a začnu fotit.  Sestru, sanitku, sebe a zase sestru, protože tohle mi nikdo neuvěří. Najednou se nade mne nakloní a povídá: „ tady Vás budeme překládat“!  Než stačím cokoliv říct, otevřou se zadní dveře a já jsem vytažen ven na silnici II. třídy a okolo sanitky jsem tlačen k druhému vozu , který stojí před ní. První jízda v životě a hned dva majáky, v tu chvíli jsem na sebe vážně pyšnej. To jsem však ještě nevěděl, že osádky obou vozů řeší to, co s tlakovou fixací mé ruky a nohy, protože to, co mám na sobě patří do vozu ve kterém už nejsem. Ve zdravé ruce pevně svírám telefon připraven sejmout prvního hajzla, který by se mi pokusil fixační pomůcky sundat. Asi si toho všimli a uzavřeli dohodu, že oni jim dají ty své a při nejbližší příležitosti si je zase vymění.    Ptám se sestry  z druhého vozu o co šlo.  A ona s ledovým klidem prohodí, že tady se to dělá vždy, že se tady půlí oblast působnosti. A já v tu chvíli konečně pochopil, proč jim tak dlouho trvala cesta na kopec. První vůz převzal telefonickou výzvu a jel na místo překládky. Tam na ně čekal řidič druhého vozu a s plácnutím do zad se slovy „MÁŠ JI“, přivezte nám sem ty naše body se dal druhý vůz do pohybu směrem k lyžařskému areálu. Další zastávka v okresním městě. Čekám, že mě budou zase překládat, ale stane se jenom to, že sestra záchranář řekne nashledanou a v sanitě se objeví bratr záchranář.  Kolegyni končí služba a já si jí tady přebírám, prohodí s okouzlujícím úsměvem na rtech. Doufám, že ještě nečekáme na řidiče, uklidňuji  potichu sám sebe.

Nemocnice.  Rentgen.  Měření tlaku. Znovu rentgen . Měření tlaku. Unikám k automatu na kolu a kupuji pití, což bych neměl , ale nikdo mi v tom nebrání. Pak dlouho nic a po dlouho nic  ruka do sádry. Na závěr přichází do civilu skoro převlečený doktor, který prohodí: „ Nohu si mažte fastumgelem , ať se Vám daří a za čtrnáct dní kontrola ve Vaší nemocnici“.  V jeho obličeji  čtu  radost z právě skončené služby, kterou jsem mu neplánovaně prodloužil svým hraním si na sportovce, umocněnou vidinou luxusního víkendového pobytu, který si vydobyl   správnou lékovou politikou v jeho skromné soukromé ordinaci. Nemám sil cokoliv komentovat a jestli si myslíte, že dostanete berle a nebo alespoň hůl, tak se nenechte vysmát, prostě nejste ve svém kraji rodném.

Druhý den přichází krize. To co se děje v mém lýtku se nedá vydržet.  Jeho objem se zdvojnásobil a fastumgel působil na původce těchto úžasných pocitů jako vědro vody na požár stohu slámy.  Přestávám si hrát na hrdinu, nechávám  se přemluvit  a konečně jsem dopraven k tomu správnému doktorovi. A to v naší krásné zemi znamená doktor , který ví, že přijedete a dokonce zná Vaše jméno. Kvalita služeb zaznamenala strmý vzestup. Nečekáte na sanitáře, sestry se s Vámi osobně vláčí z patra do patra, dokonce se usmívají, vtipkují a než Vás dostanou na místo určení, tak  už tam na na Vás čeká doktor. Takže sono lýtka. Doktor nevěřícně kroutí hlavou. Kde že Vás to ošetřovali ? Prohodí jen tak mezi řečí a mně je jasný , že má svým kolegům zase o čem vyprávět. A jak mi tak vytahuje tekutinu z nohy prohlásí: „ Kdybyste šel na tu kontrolu až za čtrnáct dní, tak by se Vám taky mohlo stát, že by nebylo co zahraňovat“! Šílenost tohoto sdělení  je přebita úlevou, která je přímo úměrná objemu tekutiny mé tělo opouštějící a já z jeho pohledu chápu, že to co mi teď řekl, je tak nějak mezi námi a on to už nikdy a nikde nezopakuje. Sádra na mé ruce je prý tak maximálně na parádu a že tu mi teda udělají taky novou, když už jsem tady . Jako bonus dostávám léky, které dostávají mé negativní pocity do snesitelného stavu a snad i proto nabídnuté pomůcky na podporu chůze odmítám.  Popřeje mi pěkný den a se slovy každé dva dny na kontrolu sem k nám, se se mnou rozloučí.

Od tohoto osobního prožitku mám vždy vedle kartičky pojištěnce i kopií svého posledního bankovního výpisu a pevnou víru, že pokud by se něco podobného opakovalo, tak kreditní zůstatek na mém účtu mi na lehké až středně těžké úrazy bude více než stačit.

Autor: Petr Suda | úterý 18.1.2011 18:18 | karma článku: 37,78 | přečteno: 2155x
  • Další články autora

Petr Suda

Zaměstnanci versus stát aneb dojné krávy ředitelů "demokracie"

Mediální a politická masáž o nutné změně dańového systému (kvůli tomu důchodovému) je hlavním tématem těchto dní. Výšší daně z příjmu. Vyšší DPH. Vyšší to. Vyšší ono. Z výrazů a mluvy těch, kteří nám to prezentují, by se mohlo zdát, že je to opravdu nutné a nikdy tomu nemohlo být jinak. O prostředcích, které zmizely "neznámo kam" a stačily by nejen na nastartování důchodové reformy, se tiskové konference nevedou. Snad proto, že někteří vedoucí pracovníci neradi mluví sami o sobě. A co říkají strohá čísla o finanční účasti občana na chodu státu?

13.3.2011 v 13:13 | Karma: 36,15 | Přečteno: 1866x | Diskuse| Společnost

Petr Suda

Anonymní internetový diskutér aneb nekecej a pádluj

Určitě jste se s nimi již setkali. Všude se vyskytující jedinci, kteří tráví svůj volný čas v domnělé, a pro ně tak příjemné, anonymitě internetových diskusí.

17.2.2011 v 18:18 | Karma: 30,23 | Přečteno: 2291x | Diskuse| Společnost

Petr Suda

Jmenuji se Hung a přijel jsem k Vám z Asie aneb děkujeme za vše

Jako malý kluk jsem žil v malé vesnici nedaleko hlavního města. Měl jsem krásné bezstarostné dětství, které jsem trávil hrami na březích Rudé řeky. Bydlel jsem tam se svou babičkou, protože zbytek rodiny žil někde hodně daleko v Evropě. V den mých sedmých narozenin mi babička řekla: "přišel tvůj čas" a já vyrazil vstříc své součastnosti.

10.2.2011 v 18:18 | Karma: 37,80 | Přečteno: 2067x | Diskuse| Společnost

Petr Suda

Emancipace žen jde proti Bibli aneb člověkem může být jedině muž

Stvoření ženy (Genesis, 8. část) I uvedl Hospodin Bůh na člověka mrákotu, až usnul. Vzal jedno z jeho žeber a uzavřel to místo masem. A Hospodin Bůh utvořil z žebra, které vzal z člověka, ženu a přivedl ji k němu. Člověk zvolal: "Toto je kost z mých kostí a tělo z mého těla! Ať muženou se nazývá, vždyť z muže vzata jest." Proto opustí muž svého otce i matku a přilne ke své ženě a stanou se jedním tělem. Oba dva byli nazí, člověk i jeho žena, ale nestyděli se.

3.2.2011 v 18:18 | Karma: 30,42 | Přečteno: 1803x | Diskuse| Ona

Petr Suda

Podoj tu krávu aneb není trojka jako trojka

Bylo nebylo jedno království, ve kterém podnikat a myslet si, že vše je jen o ceně a kvalitě služeb, by mělo stejně zničující efekt, jako v něm zkoušet žít dle tolikrát omílaného prohlášení, že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí ♥

1.2.2011 v 18:18 | Karma: 35,96 | Přečteno: 1697x | Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1831x

Seznam rubrik